Zevende fietsdag: klimmen, zweten en afdalen

17 juli 2017 - Holzminden, Duitsland

km=87

Pivitsheide - Holzminden

We wisten van te voren dat dit een zware dag zou worden. De eerste keer echt klimmen en een behoorlijke afstand. We waren benieuwd of het ging lukken in de tijd die we hadden.

Als eerste kwamen we door een heel leuk en mooi stadje: Detmold. Knus, leuke huisjes en een mooi kasteel. Heel verleidelijk om meteen aan de koffie te gaan, maar nee we wisten ons in te houden. Na Detmold gingen we als snel steigen en het bos in. Helaas reden we weer verkeerd en moesten we ontzettend steil een berg op. (Ik geef niemand de schuld). Ik chagrijnig, maar een koffietje deed wonderen en we vervolgde onze weg door het dichte woud. Onderweg kwamen we nog een bezienswaardigheid tegen, een mooie rotspartij waar opeens een hoop volk was. Ook we eens gezellig!

Rond Leopoldstal moesten we echt aan de bak en werden de kuiten goed getest. Ik vond het behoorlijk zwaar maar was daardoor extra trots toen ik boven was. Siem ging als een diesel omhoog, niet te stoppen die jongen. De omgeving was prachtig en we genoten van het meer vergelijke gebied. Dat krijg en er dan wel weer voor terug. Rond 50 km gingen we lunchen in Nieheim. Even dachten we dat er niks open was.... maar gelukkig toch een restaurantje die speciaal voor ons nog wat langer open bleef. We waren namelijk behoorlijk hongerig van al het klimmen. Een grote salade en een stuk taart later gingen we weer op pad. Er stond ons nog 1 klim te wachten naar Eilversen. Daarna kregen we een hele fijne beloning, namelijk afdalen tot Hoxter!!! 12 km. Dat ging ontzettend snel. Rond 17:30 arriveerde we in Hoxter waar we nog een ijskoffie aten, ja je moet jezelf een beetje belonen. Leuk stadje ook!

De laatste 10 km waren naar Holzminden, hier hebben we avondgegeten en zijn we op de camping neergestreken.

What a day!!! Top

1. Jeanne Hoogenboom:
    17 juli 2017
    LEUK!!!! heerlijk om jezelf zo goed te belonen!
    en dan weer lekker uitrusten en genieten!!!
    liefs, jeanne
  2. Rosa:
    17 juli 2017
    Bikkels zijn jullie! 87 km is heel wat. Zijn jullie al bijna op de helft?
    kus
  3. Yuli:
    20 juli 2017
    Wow bikkels! En lekker genieten na al die inspanning.

liefs