Achtste fietsdag

18 juli 2017 - Langelsheim, Duitsland

km: 101

Holzminden- Langelsheim

Toen we wakker werden hoorde we zachtjes regen op de tent vallen, he shit. Het zou vandaag toch mooi worden?? We begonnen binnen de tent in te pakken en toen het zo goed als droog was snel de buitentent, alles weer nat in de zakken. Gelukkig zou het in de avond mooi worden. In Holzminden even bij de bakker ontbijten en wachten tot ook de miezer was opgehouden. De benen waren nog behoorlijk stijf van gisteren dus het duurde even voordat we warm gefietst waren.

Toen we eenmaal de vaart erin hadden ging het weer lekker. Het landschap was een soort hobbitlandschap, heuvels met akkers en groene grasvlaktes. Af en toe een stukje bos, heel mooi. Dit betekende ook dat we of aan het steigen waren of aan het dalen. Omdat we wisten dat het zwaarste deel aan het einde kwam wilde we voor de lunch zo ver mogelijk komen. Dit lukte goed want net voor Einbeck namen we tijd voor de lunch en zaten we al op 43 km. Onze volgende stop werd Bad Gandersheim, 62 km  gefietst en op de helft van de totale route Jeah!!!!! Na een halve liter apfelschorle maakte we ons gereed voor het laatste en zwaarste deel. Ik in de laagste versnelling naar boven en Siem als een diesel. We hebben steeds meer respect voor de wielrenners van de tour nu we weten hoe zwaar het is.

De laatste 15 km moest ik mezelf echt naar boven sleuren, trekken duwen, trekken duwen, kom op kom op.... en af een toe een notenmeusli reep naar binnen.

Om 18:00 kwamen we aan op onze mooie camping aan een meer. Heerlijk! Echt een cadeautje, helaas was er niks meer open van een restaurant, dus gingen we maar aan de pap met fruit als avondmaal. Owja en ik vond nog een soepje, al met al prima maaltijd.

Het is leuk te merken dat we steeds meer een ritme krijgen in dag. In de ochtend zo lang mogelijk door fietsen tot de lunch en proberen rond de 45 km te fietsen. Ik moet de eerste 15 km altijd even opstarten, chaggie, maar dat komt jullie vast bekend voor. Zodra ik weer praatjes krijg weet Siem dat ik er weer tegenaan kan. Siem praat me bij over alle struiken en bomen die we tegen komen.

Morgen rustdag!

1. Jeanne Hoogenboom:
    18 juli 2017
    echt geweldig!!!! Ik vind het stoer hoor Floor dat je dit toch maar doet!
    Siem stuurde me straks een foto met uitzicht vanuit jullie tent vandaag, HEERLIJK!!!!
    Geniet van jullie rustdagje, dikke knuffel!
  2. Esther:
    19 juli 2017
    Wat zijn jullie goed bezig!!! Toppers!!