Dag dertien: over het asfalt heuveltje op heuveltje af

22 juli 2017 - Potsdam, Duitsland

km=106 ( record)

Bergwitz- Potsdam

Toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik: poeh nog een keer 100 km. Echter wat een topdag bleek het te worden. Niet te warm, af en toe een paar verkoelende regendruppels en snel asfalt.

Onze eerste stop was Wittenberg, super mooie stad met mooie gebouwen. Daar dronken we onze eerste koffie met kuchen. Daarna sprongen we op de fiets en gingen we als een trein richting Bad Belzig. Onderweg kwamen we nog 2 Nederlanders tegen die net begonnen waren vanuit Berlijn, erg leuk. De omgeving was heel mooi met bossen, vlaktes, zonnebloemen etc. Genieten dus!!! Halverwege kwamen we in een euforische stemming omdat we wisten dat het einde in zicht kwam. In Bad Belzig 13:45 en al op 55 km was alleen de chinees open, dit was eigenlijk wel een welkome afwisseling met alle Duitse gerechten. Lekker een hapje gegeten en toen door naar locknitz voor de camping, maar wat bleek, deze bestond niet meer. Doen maar door gefietst naar Potsdam (6km verder). Tja en toen verscheen er wel een grote glimlach toen we op de camping arriveerde, we zijn er nu echt bijna!!! Het hostel hadden we middags gereserveerd, dus laatste nacht in de tent!!!

Lekker slapen en morgen de laatste 45 km en dan 3 volle dagen Berlin !!!!

1. Jeanne Hoogenboom:
    23 juli 2017
    WAUW!!!! jullie stellen jezelf ook wel hoge eisen... kan me voorstellen dat je af en toe er genoeg van hebt... ha-ha. gelukkig een fijne dag erachter aan. dag vrolijke fluiters!