Negende en tiende dag: klimmen en warm

19 juli 2017 - Thale, Duitsland

Rustdag: dit keer hadden we een rustdag aan het Innerstestausee. We zijn rond de middag naar het stadje Gosler gegaan. Een heel pittoresk dorpje met liefelijke gebouwen. Heerlijk gelunched bij een vegetarisch restaurantje, toch handig tripadvisor.  Eigenlijk was het lopen door het stadje al best vermoeiend met het zuur nog in de benen, maar toch lekker er even uit te zijn.

Tiende fietsdag

Km:75

Temperatuur: 30 graden ( poeh)

Op het moment dat ik deze blog aan het typen ben gaat het flink te keer. Wind,onweer en veel regen. We zitten even te schuilen bij het wc hok zodat we ook de onweer kunnen zien. Hopelijk houdt ons bunkertje het.

De fietsdag stond in het teken van klimmen en dag is toch een stukje zwaarder als het ook nog 30 graden is. Het was de zwaarste klim etappe van de hele route. Net na Gosler gingen we flink steigen, dit ging eigenlijk wel goed totdat Siem en ik werden aangevallen door een hond. Die werd helemaal gek van onze benen op de trappers waardoor die naar onze kuiten bleef happen. K*t hond! Mijn hart zat in mijn keel en dat terwijl we al heel steil aan het klimmen waren. Siem had de hond al een trap tegen zijn hoofd gegeven en probeerde mij te helpen door tegen de hond te schreeuwen. Op een gegeven moment waren we ver genoeg en ging de hond terug naar zijn bejaarde baasje.

Naast de hond kwamen we ook weer een aantal keer onze Belgische fietsvrienden tegen, Joost en Mirjam. Mirjam had in Munster toen het lieve briefje voor ons achtergelaten. Hoe meer we elkaar treffen hoe meer we ook van elkaar te weten komen. Dus ook even een foto van de dame en heer in kwestie op deze blog.

Na 45 km flink steigen gingen we aan de lunch. Lekker op een grasveldje met verse broodjes van de bakker. De eerste 45 km waren nog in de bossen, maar na de lunch was het vooral open vlaktes en dus heel warm. Dit brak me behoorlijk op. Helaas waren ook de bordjes met de route in dit gebied moeilijk te vinden waardoor we een paar meer flink verkeerd zijn gefietst.

Bij het slot Blankenborg konden we elkaar eindelijk een high five geven omdat de zwaarste klimmetjes erop zaten (17;00). In Thale op zoek naar onze kloostercamping en als avond eten een lekker forelletje. Nu afkoelen in de onweersbui en dadelijk lekker naar bed!!! Heerlijk

1. Jeanne Hoogenboom:
    20 juli 2017
    Oei, dit klinkt wel écht zwaar!!! onweer, regen, honden... Forceer jullie niet hè! het is nog altijd vakantie!!!
    Jullie hebben wel veel regen... hier mag het ook een wat meer regenen dan een paar druppeltjes.. ha-ha. prachtige foto`s van de omgeving!!! fijne dag vandaag! knuffel
  2. Roelof:
    20 juli 2017
    Opeens is Buienradar voor Duitsland ook interessant voor jullie weerman. Jullie worden vandaag extra beloond voor jullie inspanningen. Omdat jullie al zo vergevorderd zijn gaan vandaag de meeste buien ten westen van jullie voorbij.