De eerste dag

11 juli 2017 - Lent, Nederland

Eerste dag.

Km: 71

Lent-Vorden

Een dag vol afwisseling en prachtig weer. Het was even wennen in het begin om met fietstassen te fietsen, een wiebelend stuur en bij het klimmen kom je echt moeilijk de berg op, maar het wend snel!

De eerste paar kilometers reden we over het rijn Waalpad. Daarna volgde de route door Arnhem en de Veluwezoom. Daar moesten we voor het eerst op de trappers staan. De behoorlijke steile Klimmetjes maakte de benen wel zuur.  En natuurlijk zinn we ook al een keer verkeerd gereden. Gelukkig bracht die route ons naar een heel leuk café in het bos. Daar hebben de eerste koffie met taart gegeten.

Toen we net voorbij Brummen fietste kwamen er donkere wolken op ons af. Bij het pondje wat ons over de iJssel moest brengen hebben we geschuild in een ijzeren hokje. We stonden daar uiteindelijk met 10 man onder, wat eigenlijk helemaal niet paste. Siem mocht een paraplu lenen en hielt zo aan de zijkant alle wind en regen tegen. Uiteindelijk hebben we daar een uur gewacht. Het voelde niet helemaal veilig vanwege de onweer en het ijzeren hokje waarin we stonden.

Toen we het pondje eenmaal hadden overgestoken vervolgde we onze weg naar Vorden. Het uurtje rust had goed gedaan voor de benen, dus we konden even lekker doortrappen. In Vorden nog even boodschapjes doen en toen naar de camping. Daar heb we als de wiedeweerga de tent opgezet en half in de tent moeten koken om dat er weer een plensbui op het menu stond.

Een topdag en wat is Nederland toch mooi!!!

1. Jeanne Hoogenboom:
    11 juli 2017
    écht leuk om jullie zo te kunnen volgen!!! en de maaltijd ziet er verrukkelijk uit!
    straks hebben jullie van die flinke fietsbenen! ha-ha-ha.... veel plezier vandaag!
  2. Yuli:
    Lieve Floor en Siem,
    Een heel fijne vakantie! Hopelijk doen de benen het en hebben jullie geen last van blessures. Nu lekker genieten van alles wat je tegenkomt en elkaar.
    Super leuk om te lezen wat jullie meemaken.
    Veel liefs
  3. Rosa:
    Lieve Floor en Siem,
    Klinkt als een heerlijke start! Leuk om te lezen hoe het gaat en wat jullie meemaken. Ben benieuwd hoe het nu met de spierpijn is :). En hopelijk gaat het met de rest van de blessures! Heel veel plezier en geniet van elkaar en ik duim op goed weer voor jullie. Liefs
  4. Jos:
    11 juli 2017
    Niet teveel verkeerd fietsen en dan van die leuke boscafés met taart bezoeken. Daar krijg je echt zoetzure benen van!