Dag elf: dag vol afwisseling

20 juli 2017 - Bernburg (Saale), Duitsland

km: 103

Thale- Bernburg

Vanmorgen begonnen we met het laatste stukje Harzgebergte. Best nog wat aardige klimmetjes met een totaal van 823 hoogtemeters. We kwamen al snel Mirjam en Joost tegen, die vertelde dat ze gister 3x een lekke band hadden gereden. Blij dat we dikke banden  hebben, ze houden het nog goed. De wegen waren deze etappe namelijk erbarmelijk slecht: van kasseien tot half open liggende wegen en slecht asfalt. Het vraagt veel van de fietsen en de polsen.

Rond een uurtje of 11 gingen we opzoek naar een bakkertje, drie dorpen verderop helaas nog steeds geen bakkertje. Toch maar even ergens gestopt om wat te eten en drinken, de stadjes zijn soms echt uitgestorven. Vlak na onze korte stop zijn we een heel stuk verkeerd gereden over een karrenspoorpad. Dit weer vanwege de slechte bewegwijzering. Na 50 km eindelijk een bakkertje, tja en toen waren we echt wel toe aan kuchen!! :)

Het weer was vandaag perfect, overal om ons heen waren grote onweerswolken, maar die gingen telkens langs ons heen! Top! We merken meteen dat we minder snel moe zijn als het niet 30 graden is.

Rond 16:00 kwamen we in Strassburg aan en hebben we nog even een koffie gedronken. Daarna volgde het mooiste deel van de dag etappe. Bij hoxenleben een heel mooi slot en een zeer mooie omgeving. Voorspoedig vervolgde we onze weg naar Bernburg tot we prompt tegen een fietsomleiding stuitte. Hierdoor toch nog een klimmetje en een paar kilometers extra, ach. Om 18:50 op de camping, super plek!! Nu lekker slapen, morgen weer 90 km voor de boeg. Berlijn komt bijna in zicht!!!!